آموزش شطرنج از مبتدی تا حرفه ای
نوشته شده توسط : زپو

 آموزش شطرنج از مبتدی تا حرفه ای


معرفی کتاب

زمانی که بشر بر مشکلات بقاء خود فائق آمد و اوقات فراغتی به دست آورد، به هنر و فعالیت‌های دیگر روی آورد. قطعاً در همین دوره ی تاریخی شطرنج با اقتباس از صف آرایی ارتش آن زمان ابداع گردید. بدون تردید ایرانیان از اولین ملت‌هایی بودند که در تدوین و گسترش شطرنج نقش اساسی داشتند.
بعد از حملات قبایل بیگانه و سلطه اقوام غیر متمدن به این سرزمین و عقب ماندگی ایرانیان از قافله ی تمدن، بازی شطرنج مقبولیت عام خود را از دست داد و همانگونه که در تاریخچۀ شطرنج آمده است، موطن خود را در اروپا یافت.
خوشبختانه در چند دهۀ گذشته، علی رغم محدودیت‌های ایجاد شده، بار دیگر بازی شطرنج جای خود را در میان مردم باز کرد. در سال گذشته تعدادی از، نشریات، در حد توان خود برای طرح و بسط این بازی شگفت انگیز فکری، تلاش کرده‌اند، و اخیراً کتاب‌های متعددی نیز در این زمینه انتشار یافته است که به نظر می‌رسد به علت عدم ارائۀ مجموعه ای از قوانین، اصول و مراحل بازی، کمتر جنبه آموزشی داشته و قابل استفاده ی انبوه مشتاقان مبتدی شطرنج نبود. امید است که با توجه به تشکیل فدراسیون شطرنج، صاحب نظران ما به تألیف، ترجمه و نشر کتب ارزنده، در این زمینه، روی آورند، و این باور را قوت بخشند که شطرنج صرفاً یک سرگرمی بیهوده نیست، بلکه بازی اندیشمندانه ای است که تفکر و خلاقیت را، که لازمة حیات آدمی است، در بازیکن ایجاد و تقویت می‌کند.
اگر بگوییم که زندگی همانند یک بازی شطرنج است شاید اغراق نگفته باشیم. پیش بینی آینده نگری، برنامه‌ریزی، بررسی همه جانبه، احتیاط و بالاخره شهامت و مبارزه را در بازی شطرنج می‌آموزیم. توفیق در زندگی و در بازی شطرنج مستلزم ایجاد و تقویت چنین صفاتی است.
 اگر چه این کتاب برای نوآموزان و مبتدیان شطرنج نوشته شده است ولی بلحاظ ارائه مجموعه ای از اصول و قوانین مشتمل بر 550 دیاگرام و شرح مبانی اساسی شطرنج از جمله: فضا، زمان و نیرو و درج بسیاری از بازی‌های کلاسیک و توضیح و شرح بازی‌های تخصصی برای اغلب شطرن جبازان و علاقمندان این بازی فکری به ویژه برای مدرسین شطرنج قابل استفاده است.


خرید و دانلود  آموزش شطرنج از مبتدی تا حرفه ای






:: برچسب‌ها: آموزش ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: